esmaspäev, 19. oktoober 2009

Kuidas saada yogiks?

Minu verandal ukerdavate kahe väikese koerapoja urina saatel
Vihmaperioodi lõppu tähistav paduvihm


Ma olen mitmeid kordi siin blogis rääkinud oma 4 kilo raamatute lugemisest. Kuna enamusel tööl käivatel inimestel puudub aeg või huvi nö spirituaalse kräpi jaoks ja vastu, siis otsustasin, et kui mulle lugedes miskit huvitavat silma jääb, siis valgustan blogi lugejaid ka veidi nendel teemadel. Kuna ma nüüd jälle paikne olen mõneks ajaks, ega siis suuri seiklusjutte nagunii blogi jaoks eriti võtta ei ole. Nimelt eelmisel nädalal oli mul käsil üks Tantra teemaline filosoofia raamat Daniel Odier „Desire”, mis oli oma sisult küll liialt keeruline ja filosoofiline, kuid seal oli minu meelest üks tore ja maine koht, kus tantra guru seletab küsimuste-vastuste osas (dialoog päris elust) ühele nö tavalisele naisele, kuidas yogiks saada või pigem seda, kuidas see naine juba ise enese teadmata sama hea kui yogi on. Kui lääne inimesel on arusaam, et õige yogi istub kolmkümmend aastat koopas või siis vaatab seina vähemalt kümme aastat, siis see tükike selgitab, kuidas ka kontoris tööl käies on võimalik yogiks saada. Head katsetamist! Allolev tekst on minu poolne kohandatud vabatõlge. Vabandan ka kohati ropu keelekasutuse pärast. (foto internetist)


Raamatus on pikk ja keeruline filosoofia valgustumise teemadel ning siis tuleb küsimuste-vastuste voor ning teiste hulgas võtab sõna üks naissoo esindaja. Allolevalt toon ära selle naise ning Tantra guru vahelise vestluse.

Naine: „Ma ei suuda seda juttu enam kuulata, ma lähen absoluutselt endast välja!”

Tantra guru: „Miks?”

Naine: „Sellepärast, et mul ei ole mitte kuraditki pistmist yogiks hakkamisega. Minu elus on niigi küll juba keerukust. Sa räägid asjadest, mis on tavainimesele vaimselt täiesti kättesaamatud, aga mina tulin siia kursusele selleks, et õppida asju, mis on võimetekohased ka tavalisele surelikule! Näiteks mul on täiesti nõme töökoht, jobu mees, kehv korter, ämm on otse põrgust, minu auto on lihtsalt sitahunnik, mis koguaeg katki läheb ning minu sõbrad on täiesti moraalitud. Nii, Guru, pinguta, anna nõu täiesti tavalisele maisele naisele!!!”

Tantra guru: „Mis sulle su elus meeldib, mis su hinge puudutab?”

Vaikus

Tantra guru: „No näiteks..., kui sa üles ärkad, mis on sinu esimene rahulik või õnnis hetk?”

Naine: „Ma ei julge Sulle öelda!”

Tantra guru: „Sa tahad öelda, et vetsu minek?”

Naine: „Jaaa, mulle meeldib see, see on nauding.”

Tantra guru: „Mulle ka.”

Naine: „Ok, meil on siis vähemalt üks ühine omadus.”

Tantra guru: „Nii, aga edasi...”

Naine: „Peale seda ma pean ootama, kui minu mees kodust lahkub. Hommikud on jubedaimad. Ta ei räägi mitte sõnakestki. Ta räägib ainult öösiti. Kui ta on kodust lahkunud, siis ma võtan veidi aega iseendale. Mulle nii meeldib duši all käia ja eriti meeldib mulle pesta juukseid. See tekitab tunde nagu ma peseksin kõik maha. See on üks neist hetkedest, mis mulle kõige enam meeldib. Pärast, ma kreemitan oma keha – see on ka tore. Siis ma riietun ja lahkun tööle. Seal aga jooksen ma kokku oma ülemusega ning siis ma tõmbun krimpsu nagu auster..”

Tantra guru: „Millest sa mõtled, kui sa oma juukseid pesed või ihu kreemitad?”

Naine: „Ma ei tea... vahest tulevad mõned uued ideed, vahest mõtlen tööst või muudest asjadest.”

Tantra guru: ”Ja kui sul need ideed tulevad, mis siis juhtub?”

Naine: „Ei midagi... mul on lihtsalt hea olla!”

Tantra guru: ”Kas sa arvad, et enda hästi tundmise ning meelerahu vahel võib olla mingi seos?”

Naine: „Jah, aga sellele vaatamata ei suuda ma oma elule, mis on justkui „unes kõndimine”, mingit rohtu leida.”

Tantra guru: „Tantral on rohtu rohtu selleks, et olla kohal ja ärkvel oma elus. Neil hetkedel, mida sa kirjeldusel, sa oled täielikult praeguses hetkes ehk siin ja praegu – siis sa oled yogi.”

Naine: „Ja mida ma yogina siis pean tegema, kui oma ülemusega vastamisi olen?”

Tantra guru: „Kuidas sa kontorisse saad?”

Naine: „Jalutan. See võtab 20 minutit.”

Tantra guru: „Kas see meeldib sulle?”

Naine: „Ei.”

Tantra guru: „Miks?”

Naine: „Sellepärast, et ma mõtlen sellele, mis kohe saama hakkab.”

Tantra guru: „Kujuta hetkeks, et oled sellel teekonnal. Mida sa näed?”

Naine: „ Inimesi, kel on kiire ja kes on agressiivsed, kõnniteele sittuvaid koeri, liiklusesse kinni jäänud autosid, poe aknaid asjadega, mida ma omale lubada ei saa.”

Tantra guru: „Kas taevas on endiselt omal kohal?”

Naine: „Ilmselgelt!”

Tantra guru: „Kas sa kunagi vaatad seda?”

Naine: „Jah. Ma näen küll, kuhu sa selle jutuga tüürid. Kas mulle meeldib see? Kas on ilus taevasse vaadata? Jah, on küll ilus. Ja isegi pilvi näen ja vihma! Tegelikult mulle meeldib kui vihm sajab mulle otse näkku, sest teised inimesed proovivad varju alla saada ning lähevad üldiselt stressi. Mulle vihm meeldib, eriti suvel. Ja mulle meeldivad puud ja aeg-ajalt satub mu teele mõni poiss või tüdruk, keda elu ei ole veel sugenud ning seetõttu veel naudivad seda. Mõnikord poputan ma end croissantiga, mis on imeline. Ma möödun lillepoest, mille müüja paneb lilli tänavale ning ma nuusutan neid ja iga nädalal ostan endale isegi kimbu. Aeg-ajalt noored poisid flirdivad minuga ja see annab mulle eriliselt energiat juurde. Esimene sigarett on ka hea, aga suitsetamine ei kuulu ju tantra harrastajate kommete juurde, sest nad on ainult huvitatud süütutest asjadest.”

Tantra guru:”Ei ole midagi, mis ei oleks tantra.”

Naine: „Isegi kui võtan mahvi suitsu?”

Tantra guru: ”Kui sa oled teadlik ning märkad seda naudingut, mis see sulle annab, kui sa oled teadlik ning naudid igat mahvi, siis see on yoga.”

Naine: „Niisiis, ma ikkagi võin yogiks saada?”

Tantra guru: „Iga kord kui sa oledki see, mis sa teed või see, mida sa tunned, mida sa vastu võtad – siis oledki yogi.”

Naine:”Aga mis ma oma ülemusega teen?”

Tantra guru: „Mis sulle tema juures ei meeldi?”

Naine: „Kõik.”

Tantra guru: „Kas sa vähemalt ühe hea asja leiad tema juures?”

Naine: „Ei, ma ei usu. Ta on karjumise-julmuse-ülbuse maniakk ja haiseb nagu pesemata sokk. On vaid üks asi, millele ta vastu ei suuda panna, see alkohol.”

Tantra guru: „Aga praegu, kui sa teda ei näe, kas sa oled õnnelik?”

Naine: „Ei, sest ma ju pean ikkagi tööl käima.”

Tantra guru: „Mis sa teed?”

Naine: „Koopiaid ning pakke, ma arvan, et ma olen väga hea selles. Mulle meeldib pakkepaberi lõhn ja nöör. Kokkuvõttes mulle meeldib pakke teha. Kas sa tahad mulle öelda, et see on yoga?”

Tantra guru: „Jah... ma arvan, et sa oled võimeline oma tööst väga suure rahulduse saama.”

Naine: „Saan paki-tegemise-kunstnikuks, see ongi see? Olen paberi ja pakinööri yogi?”

Tantra guru: „Taevas ja puud, hetk kui sinu ülemust läheduses ei ole, croissant, lilled, vaheaeg, klaas vett, tuuleiil, šampoon, ihupiim, varjamatud emotsioonid, sigaretid, pilk lapselt või mehelt. Kui sa seda märkad, siis ei ole mitte midagi, mille pärast sa peaks yogisid kadestama. Mida rohkem sa avatud oled, seda enam sinu hetke-taju või praeguses hetkes olemine suureneb, kuni tuleb päev, mil isegi sinu mehe või sinu ülemuse teatud omadused sind hoopis sügavalt puudutavad ning sa imetled neid – see juhtub siis, kui sa oled ise avatud meelega ehk oled igas hetkes oma tähelepanuga kohal ning oma avatusega oled sa suuteline ka nemad avama. Loomulikult võib ka juhtuda, et hoopis oma avatuse tulemusena, otsustad sa oma töökohta vahetada ja oma elu totaalselt muuta Vaja on vaid avatud meelt, selleks et kõike ümbritsevad sügavuti kogeda, mille põhjalt omakorda teha elus vajalikke samme, mille tulemusena on võimalik jõuda olemiseni, mis tagab naudingu maailmas kohal olemisest.”

Head yogatamist!

Marika

Kommentaare ei ole: