esmaspäev, 6. juuli 2009

Minu mobiiltelefoni (b)logi

Alustatud bussis Yangshuost Nanningisse, lõpetatud Dali hosteli diivanil külitades

Bussis konditsiooneeri all mõõdukalt jahe (sokid panin jalga!)/ Hostelis õhtuselt jahe ja sääsed, kuramused, söövad

Mul on asjadega eriline suhe. Arvan, et nendega tuleb aeg-ajalt rääkida. Tegu ei ole mingi uue kiiksuga, mis mulle selle reisi jooksul külge on hakanud – mõned minu endised kolleegid on näiteks kuulanud pealt, kuidas ma oma “klaaskarbis” kirjaklambrit lohutasin… Isegi imestan, et mulle kiirabi ei kutsutud:).

Nii olen kindel, et kõik minuga truult kaasarändavad asjad võiksid minust palju ägedamaid lugusid blogisse kirjutada, aga ma pole osanud neid veel nii kaugele viia. Või siis enamikke neist. Üheks erandiks on näiteks minu mobiiltelefon. Teate, telefonidega on veidi lihtsam lugu, sest nemad jätavad ühtteist ise meelde. Oma praeguse mobiiltelefoni ostsin vahetult enne Eestist ärasõitu. See polnud mul üldsegi mitte plaanis, aga kui viimasel nädalavahetusel Eestis asusin telefoninumbrit endise tööandja nimelt oma nimele ümberregistreerima, selgus, et mu vana telefon on mingi probleemiga ja uus SIM-kaart seal tööle ei hakka. Nii ei jäänudki muud üle, kui ostsin praeguse.

Mu mobiiltelefon on sarnaselt minuga olnud tõeliselt internatsionaalne sellel reisil. Seda põhjusel, et enamikes riikides, kus olen viibinud vähemalt paar nädalat, olen riiki saabudes ostnud kohaliku ettemaksukaardi. Odavam ja lihtsam on sedasi asju ajada. Aeg-ajalt pistsin aga jälle EMT lepatriinuga SIM-kaardi talle sisse. Ega taoline loksutamine talle ilmselt ei meeldinud, sest iga SIM-kaardi vahetusega kaasnes alati telefoni kraapimist ja väänamist. Kahtlustan, et mu mobiiltelefoni rõõm oli suur, kui mu kott Filipiinidel pihta pandi, sest EMT SIM-kaart oli seal sees. Nüüd tal siis ka loksutamist vähem.

Selles sissekandes annangi sõna oma mobiiltelefonile. Rohkem kui üheksa kuuga on ta talletanud endasse igasugust huvitavat kraami, mis tagantjärele lugedes on kui üks meeleolukas väljavõte senisest rännakust.

13. september 2008: Hei Tom. Maainimesed täna linna ei jõua. Aga küll me enne reisi näeme. / T: sõber Eestist.

14. september 2008: Tere Tom. Vabanda, et ei jõudnud reedesele üritusele. Pean sulle kogu reisiks pöialt, palju vaprust ja sitkust. / T: Endine kolleeg ja sõber Eestist.

14. september 2008: Tere kulla Maalikas ja Tom! Kahju, et ei saanud teile head aega kalli teha, aga töö tahtis jälle tegemist. Soovin teile imelist retke, avastage ennast ja maailma! Ootama jäädes teie kirjutisi kõige kohta. NB! Ja tulge ikka tervelt ja happydena tagasi! / T: sõber Eestist.

15. september 2008: Mõnusat reisi ja peatse kohtumiseni:) / T: sõber Eestist.

15. september 2008: Make new friends but keep the old, one is silver and the others gold. Head reisi! Kalli! / T: sõber Eestist.

15. september 2008: Bon Voyage, kallis Toomas! Üks naine vaatas alles täna kl 12 esimest korda taevasse pärast laupäevast pidu; oled väärikalt teele saadetud – inimohvriga! CIAO! / T: sõber Eestist.

15. september 2008: Tsau! Lõbusat ja põnevat reisi! Ümisen Teile rütmiks Periklese lõpulaulu: salaame ishke ishke:). Päikest! / T: sõber Eestist.

15. september 2008: Kullakallid, loodan et teie seljakottides on kõik hädavajalik, südames reisipalavik ning hinges maailmavallutustung! I am so excited for you and with you, ja ei jõua ära oodata, et teie silmade läbi ja kusagil kohtudes koos teiega uusi maailmu avastada! Head reisi, kallistan! / T: sõber Eestist.

28. september 2008: Hi guys! We arrive well. We didnt have coverage to write you. Its fine to come. Finally we come back today afternoon. If you come, we see you! Regards. / T: Süürias, Hispaania ränduritelt. Jutt käib mägede vahele kloostrisse minekust, kuhu me aga kokkuvõttes ei jõudnud, kuna mõlemad Marikaga jäime samal päeval korraliku kõhuhaiguse kätte.

11. oktoober 2008: Me Topul. Rõuge selle aasta üritus siin. Kunztisaalis:). Väljas külm ja torm. Marika emale edasi öeldud, mis ta palus. Kallid minult ja kõigilt teistelt! / T: sõber Eestist.

27. oktoober 2008: I LOVE YOU / T: Iraani perekonnapealt (super-tore seltskond Yazdis, kes meie bussi-sõbrast brasiillannale bussijaama vastu tulid, otsemaid meid oma sõpruskonda arvasid, meie meelt mitu päeva Yazdis ja selle ümbruses lahutasid, ja seda kõike tingimustes, kus nelja inimese peale teati ehk sadat ingliskeelset sõna!), pärast seda kui oli meid bussijaama toonud ja meid Bandar Abbasi poole teele saatnud.

30. oktoober 2008: Now you have a home in Bandar Abbas – Don’t think about nothing – Have fun! / T: Iraanis, Bandar Abbasi couchsurferist võõrustajalt, kes oma külaliste pärast oli mitu päeva töölt vabaks võtnud, et meie meelt lahutada.

30. oktoober 2008: Kus emiraadis kulgete ja kas täna plaanis ka pealinna jõuda? / T: AÜE-s elavalt Eesti sõbralt. Peale tohutut sebimist AÜE viisaga olime õnnelikult laevaga Pärsia lahe ületanud ja AÜE-s randunud.

30. oktoober 2008: Sul on keerulised soovid:) / T: AÜE-s elavalt Eesti sõbralt pärast seda, kui olin kurtnud SMSi vahendusel, et me oleme rohkem kui kolm nädalat Iraanis kuiva seadust järginud ja alkoholi maitse ära unustanud.

9. november 2008: Oleme veel Nizwas ja tahame Al Hambrasse minna. Palju teil see autorent on? / T: Teistelt Eesti ränduritelt Omaanis. Olime rentinud auto ja käinud välja mõtte ühiselt avastada Omaani mäed. Selle sõnumiga juhtus see nali, et saatja telefoni sisse “imbus” mingi vimka, nii et see sõnum saabus mulle järgmise kahe-kolme päeva jooksul oma 20-30 korda kokku!

9. november 2008: Haha! Tulge siis ruttu Nizwasse. Meil on plaan (ja telk)! / T: Teistelt Eesti ränduritelt Omaanis.

14. november 2008: Hi Tom. Sure u can stay with us for the weekend that is till Sunday. Give me a call as soon as you land in Dehli and then u can come to our place. / T: Indias, Dehli couchsurferist võõrustajalt. Sõnum saabus, kui olime juba teel Omaanist Indiasse ja olime teinud vahepeatuse Bahreini lennujaamas. Ja meil polnud vähematki aimu, kes see neist kuuest Dehli couchsurferitest olla võib, kellele eelmisel õhtul “viimase-hetke-pakkumise” tegime meiega koos nädalavahetus veeta. Tegu oli suurepärase India perekonnaga tänu kellele kogesime sellist Dehlit, mida poleks osanud eelnevalt ettegi kujutada.

13. detsember 2008: Hei! Olen hotell Prince’s (Ernakulam Rd). Kui Alleppy’sse jõuate, tulge siia. Võib-olla pakun isegi oma sviidis hommikueine:). Askees asendus hedonismiga! Näeme! / T: Indias, sõber Eestist, kellega rändasime koos Keralas; ja ühine hommikusöök oli kuninglik, mis lisaks India delikatessidele sisaldas Kalevi shokolaadi, Eesti piparkooke ja Kosenkorva viina (appi:)!

1. jaanuar 2009: Me läheme praegu kusagile sööma, aga pärast we r very thirsty:) mis plaan on? / T: Tais, sõber Eestist, kellega võtsime vastu uue aasta Bangkokis; sama päev lõppes Bangkoki Long Table lounge’s, väga shiki olemisega kohas, mille kakskümmend-midagi korruselt avanes superhea vaade tuledes linnale.

8. jaanuar 2009: Maandusime Samuil, imeilus:). A ma oksendasin täna juba 3x :S Kuidas Tomi kalal läheb?! / T: sõber Eestist, kellega ühiselt Põhja-Tais reisisime ja lahkuminekul Tai-Laose piirilinnas lõunaks Mekongi jõe kala sõime...

9. veebruar 2009: Saame äkki linnas kokku? Kui satute sel ajal South Bankil olema, siis tagasi linna ei ole mõtet tulla. See on Kapsali restoran, Southbank Parklands. Teeme katset, kas ma eestlased välimuse järgi ära tunnen:) / T: Austraalias, sõbra sõber Eestist, kellega Brisbanes kokku saime. Tundsime teineteist “eestlaslike” tunnusjoonte järgi ära küll!

10. veebruar 2009: Have u had dinner? Would u like to try kangaroo? I could cook… / T: Austraalias, meie couchsurferist sõbralt Brisbanes; muidugi ei öelnud me väikesest tükist kängurust ära ja see maitses koos hea Austraalia punase veiniga oivaliselt.

19. märts 2009: Tsau! Tongal polnud netti. Orgunni jah kõik ära:). Jõuan 20. märts kell 12.55 pm lennuga dj191 Brisbanest. Armas, kui vastu tulete. Täh! / T: Marika teel Paapua Uus-Guineasse kusagilt lennujaamast taaskord levis olles, pärast seda kui olin mõttes ta juba tagaotsitavaks kuulutanud, kuna temast polnud viis päeva mitte midagi kuulda.

25. märts 2009: All ok? / T: Paapua Uus-Guineas, meie couchsurferist võõrustaja Port Moresbyst, pärast seda kui olime umbes nädal aega “omapead” mööda riiki ringi sõitnud. Eks ta oli mures meie pärast, et kuidas me metsikus Highlandsis omapäi hakkama saime. Kena temast! Meiega oli kõik viimase peal. Samal ajal asusime õhtust sööma Madangi uhkes puhkekeskuses.

12. aprill 2009: Hi! Welcome back, even though it is for a short time;) Hope you have a good time in Sydney. U are making me very jealous, I would love to travel! Enjoy…. / T: Austraalias, meie couchsurferist sõbralt Brisbanes, kui olin talle Paapua Uus-Guineast saabudes taaskord Brisbane lennujaama sattununa (juba kolmandat korda kogu reisi jooksul!) tervitus-SMSi saatnud.

15. aprill 2009: Põletab mõlemat, osta odavam:). Unustasin öelda, et parim arvutipoodide asukoht on George Str ja Hay Str nurgal, kodust 10 minuti kaugusel / T: Austraalias, meie Sydneys elavalt eestlasest võõrustajalt. Marika arvuti vajas puhastust ja fotod DVDle põletamist ning saime jooksvat konsultatsiooni, kuidas ja kus.

19. aprill 2009: Jõin 2 ühe hinnaga mojitot, otsisin kodu, aga kõik on täis ning nüüd olen oma baldahhiiniga voodis hotellis ja blogin. Sajab, mmm. / T: Indoneesias Marikalt, kes läks samal päeval Balil Ubudisse kodu otsima ja elab selle linna lähistel tänaseni:).

30. aprill 2009: Tsau! Ma olen 2 päeva hommikust hilisööni yoga festivalil joogatanud. Katus sõidab ja äge on! Aga kus sa läksid? Igatahes naudi! Kallid! / T: Indoneesias Marikalt. Samal päeval pühkisin mina Bali tolmu oma jalgelt ja sõitsin Java saarele.

1. mai 2009: Telefoni pilt oli eest, ei saand SMSida. Kus oled? Kimame, jäime transpordivangi, vabanda. Jõuame ca 10 minutiga Sosrole. Sama koht? / T: Indoneesias, teistelt Eesti ränduritelt, jooksev orgunn ja väikesed toredad reisijebid.

17. mai 2009: Annan Sinu krt vahetuse korras kasutada. Ehk. Sobib? / T: !?:), õde Eestist.

20. mai 2009: Armas NS Kinga klient! Sunnipaeva puhul 18.05-24.05 kliendikaardiga koik -20%. Meeldivait oste NS Kingalt / T: NS King on mingit moodi mu telefoninumbri endale nugistanud (ju ma ise andsin muidugi!) ja tuletab mulle aeg-ajalt meelde, et on vaja tarbida. Olgu öeldud, et sarnast spämmi jõudis mu telefonisse selle 9 kuuga muidugi rohkem, aga muu kraami olin jõudnud ära kustutada.

23. mai 2009: Hi Tom, just woke up super hangover. Yes we can meet tomorrow but you’ll have to come to our friends place during the afternoon. It’s in Lancaster Str corner F.B. Harrison Str near EDSA and Pasay City Hall / T: Filipiinidel. Bussis Clarki lennujaamast Manilasse sain tuttavaks shveitslasega, kes elas ja töötas Manilas ja nii sattusin ma paar päeva hiljem tema ühe sõbra lahkumis/basseinipeole keset Manilat. Üks uskumatutest tutvustest sellel reisil.

31. mai 2009: The live band has successfully driven away everyone who wanted to dance. Haha. / Filipiinidel, mu couchsurferist sõber Manilast raporteerib mulle muljeid oma suguvõsa kokkutulekust.

31. mai 2009: Free beer is GREAT. My cousin seems to know EXACTLY when my hand is empty. / T: Filipiinidel, mu couchsurferist sõber Manilast raporteerib mulle muljeid oma suguvõsa kokkutulekust.

4. juuni 2009: Hey Tom! I will be out of the country when you arrive in Cebu. But my CS guest can host you at my place while I am away. I send details thru CS message. / T: Filipiinidel, tõestisündinud lood couchsurfingu maailmast: Cebu linnas võõrustab mind teine CS külaline, samal ajal kui korteri peremees ise reisib Vietnamis.

22. juuni 2009: CA1404 ( )- ( ) :2009-07-09 11:50 400-810-0999 - / T: Hiinas, kinnitus Air China lennufirmalt selle kohta, et ma olen ostnud pileti Kunmingist Pekingisse 9. juuliks 2009 kell 11:50 väljuvale lennule. Huvitav, kui suur on tõenäosus, et mind sellise kinnitusega lennukisse lastakse!?

Tom

3 kommentaari:

Kaie ütles ...

Kuule,Tom,need sinu mobiili reisimuljed on superpõnevad ja ehedad! Pane need ka kunagi eraldi paberile kirja-need nagu täpiks i peal :)

Heade tervitustega,
Kaie

Krissu ütles ...

Mulle meeldis eriti NS Kinga kiri...naeran siiani õudsa häälega nagu leinav emahunt!

marika ja tom ütles ...

Ahoi! Reisist tuleb m6istagi suuremat sorti raamat ja mobiiltelefon saab seal kindlasti s6na! Nii nagu ka minu pikad pyksid, iPod, vihmakeep ja muidugi oma teed l2inud kott. Viimasest tuleb ilmselt kirjutada t2iesti omaette raamat, kuna tal ju nyyd iseseisev reis k2sil ja ma v6in vaid ette kujutada, kui mida raju ta seal k6ike on juba ette v6tnud:)

Terv, Tom